Karaktermoord?!
Karaktermoord?!
Dat HP/De Tijd stuk over Ayaan Hirsi Magan is natuurlijkgewoon mosterd na de maaltijd. Wat voor nieuws staat ernou in, anders dan dat de werkelijkheid over Ayaan en haar‘vrienden’ nog walgelijker is dan ik kon vermoeden. Alies Pegtel,de auteur van de in acht delen te verschijnen serie over degrootste oplichteres uit de Nederlandse geschiedenis, belde mijeen maand of twee, drie geleden met ‘schokkend nieuws’:“Ebru, ik reconstrueer Ayaans verblijf in Nederland om teachterhalen hoe zij zo razendsnel carrière heeft kunnen makenen uitgroeide tot een wereldster. Ik ben erachter gekomendat ze veel meer steun van invloedrijke intellectuelen heeftgehad, dan openbaar bekend was. Bovendien heeft Ayaan nietal haar teksten zelf geschreven en staat haar laatste boek voltegenstrijdigheden.â€
Alsof ik a. geïnteresseerd ben, en b. ooit anders beweerd heb.“Ja maar jij bent een columnist, ik ben journalist. Hoe kun jedat nou ‘weten’? Ik kom hier bij toeval achter en vind het tochwel schokkend.â€Ik weet uit betrouwbare bron dat Ayaans AD-columns linearecta van de Trouw-redactie naar het AD werden gefaxt.“Iedereen weet toch dat Chris Rutenfrans die schrijftâ€, gniffeldemijn bron – lid van de Vrienden van Ayaan bv. “Het isgewoon een spel.†Ja, een spel waarbij de vader van een inmiddelsvijftienjarige jongen is vermoord. Details.“Niemand is geïnteresseerd in jouw verhaalAlies. Jij liegt en doet aan karaktermoord.Bovendien ben je jaloers. Je bentimmers vrouw. Trouwens, ik vind hetwalgelijk dat je hier nu mee komt: ikheb nooit anders beweerd dan dat diedoos liegt en bedriegt. Maar steun?! Homaar!â€
Hoe zou iemand die nog geen fatsoenlijkeNederlandse volzin kanuitspreken zonder taalfouten, iemanddie nog geen column kan schrijven zonderspelfouten, wetenschappelijke ofdoorwrochte opiniestukken kunnenproduceren?! Nog even en Alies ‘ontdekt’dat Ayaan de reïncarnatie van MataHari is. Tell me something new.“Ebru, Leon de Winter heeft gewoon toegegeven dat haar tekstenper e-mail tussen ‘de vrienden van Ayaan’ circuleerden.Bram Peper heeft haar allereerste speech geschreven, Leon enco haar afscheidsrede.â€
Mijn bron zei dat het hilarisch was om te zien hoe mensenals Neelie Kroes en Leon de Winter over elkaar heen vielenom hun teksten door Ayaan uit te laten spreken. Zou Ayaanooit één woord gelezen hebben van de stukken die onder haarnaam zijn gepubliceerd? Alies heeft ‘bewijzen’, ‘bronnen’ en isdoodsbang dat de ‘bewijzen’ en ‘bronnen’ hun medewerkingaan de achtdelige HP/ De Tijd-serie zouden kunnen intrekken.Tot ver na middernacht word ik bestookt met mailtjes over hetverschil tussen journalistiek en columnisterij.“Ebru, ik kan niet zomaar alles roepen zoals columnisten doen.Ik heb hier maanden onderzoek naar gedaan en moet grotestukken van mijn verhaal nog publiceren. Ik ben ook al gebelddoor Ingrid Pauw, voorlichter van de VVD. Met de vraag wat ikprecies aan schrijven was over Ayaan. Ik dacht dat we hierpersvrijheid hadden?â€
Journalisten. Oogkleppen. Intimidatie. Wow. De vrouw diehet recht op beledigen claimt te hebben wordt ‘beschermd’door een persvoorlichtster?! Hoezo? What’s next?“Ayaan is een buikspreekpop. Wedden dat die manipulatieveleugenares geen seconde wakker ligt van wat jij over haarschrijft? De vraag is natuurlijk waarom haar ‘vrienden’ dat weldoen. Sorry, ik heb belangrijkere zaken aan mijn hoofd. Bel memaar als je ‘weet’ dat Ayaan gesponsord wordt door zowel deAIVD als Al Quaeda.â€
Ebru Umar in Metro, 22 december 2006

22 December 2006 at 11:15
Wat een ellendige bitchie-column !
Herman Philipse was ook ook een mentor en of minnaar
so what ?
Sartre had Simonne de Beauvoir, en omgekeerd + een hele hofhouding, of klankbord
so what ?
uneasy lies the head that wears a crown
22 December 2006 at 11:31
Ben je ongesteld, Ebru?
22 December 2006 at 11:44
Niet normaal, zo haatdragend is Ebu.
Zielig en eng, dit gedrag
22 December 2006 at 12:21
Als er een persoon in Nederland is die voor het predicaat ‘narcist’ in aanmerking komt is het Ebru U.
22 December 2006 at 12:25
Toch wel een unieke persoonlijkheid die Ayaan,dat er nu nog steeds mensen wakker van liggen.
Ik zelf wil ook boeken gaan schrijven en colunms, en ook journalist worden.
Heb Leon benaderd, en Nellie met Bram, maar nog steeds geen antwoord.
Theo gemaild, maar ook nog steeds geen antwoord.
Wie zou toch die teksten schrijven voor Ebru ?
Kan ik die misschien benaderen ?
(Of bedoelde Ebru het sarcastisch)
22 December 2006 at 14:10
Flogging a dead horses mate.
22 December 2006 at 14:28
Mijn minachting voor de kakelende kip Umar kent zo langzamerhand geen grenzen meer. Wat is die meid jaloers zeg en dat ze dat zo schaamteloos etaleert, dan moet je toch wel een enorm bord voor je kop hebben. Nooit meer Umar.
22 December 2006 at 14:31
Zelfs als Ayaan gewoon spreekt (laat staan schrijft) is ze al een stuk intelligenter, beheerster en aanhorenswaardiger dan Umar…
Die Umar, wat een minkukel.
22 December 2006 at 15:20
En we braken rustig verder. Gelukkig heeft wat Ayaan produceert wel inhoud.
22 December 2006 at 15:22
Ik ben eruit. De columns van Ebraak woren eigelijk gewoon geschreven door Mohammetje B.
22 December 2006 at 15:30
Ik vind het wél een leuke column. Heerlijk hoe het Ebru lukt U allen op de kast te krijgen. Ik hou wel van dat soort provocaties.
Ga zo door Ebru!
22 December 2006 at 15:50
Het is heel makkelijk om mensen met domme,kwetsende en provocerende uitspraken op de kast te jagen. Als dat het enige is waar je op uit bent of als je dat van anderen ook kan waarderen alszijnde “leuk”,dan moet je daar gewoon mee doorgaan.
Maar doe dat dan op een andere site dan deze! Ebraak heeft de laatste tijd al een paar keer laten zien dat haar stukjes beter op de site van Anja Meulenbelt thuishoren dan op een pro Ayaan/contra islamsite als deze.
Dus: Doeiii Ebraak !
22 December 2006 at 16:13
@Bomb184
‘Het is heel makkelijk om mensen met domme,kwetsende en provocerende uitspraken op de kast te jagen.’ Dat zeiden en zeggen ze ook over Van Gogh.
Kop op. ‘t Is maar een columnpje ter lering en vermaak en dat mag best ‘leuk’ gevonden worden en dat kan ik over Meulenbelt weer niet zeggen.
22 December 2006 at 17:31
Nog meer dan over Ebru sta ik versteld over die Alies Pegtel, die blijkbaar drie maanden intensieve research nodig heeft om tot de ontdekking te komen dat prominente politici nooit hun eigen speeches schrijven (uitgezonderd dan Fortuyn). Je hebt echt geen research nodig om te weten dat de speeches van Cohen, Bos, Kamp, Remkes etc. door de knuppels van de afdeling voorlichting worden uitgebraakt; je kunt het horen aan het deprimerende ambtenarenjargon en de stompzinnige cliché’s. Elke lijsttrekker (van Femke tot Rouvoet tot Rutte tot Marijnissen) heeft ter gelegenheid van de laatste verkiezingen – in navolging van Fortuyn – een vod van een boek gepubliceerd over zijn Idealen en Persoonlijke Roerselen (op kosten van de belastingbetaler). Zou die Pegtel werkelijk denken dat die gasten hun shitboeken vol verkiezingspropaganda zelf hebben geschreven? Daar hebben ze hun personeel voor Alies! Wist je dat nog niet?
Het enige verschil is dat de ghostwriters van Hirsi Ali veel beter zijn dan de rest, ten eerste omdat het geen betaalde droogkloten van ambtenaren zijn, en ten tweede omdat ze uit overtuiging voor Ali schrijven en geen dienstopdracht uitvoeren. Als Alies Pegtel werkelijk geschokt is over het verschijnsel ghostwriters in de politiek, dan is er nog jaren werk voor haar aan de winkel, op het gebied van “onderzoeksjournalistiek”.
Dat neemt overigens niet weg dat ik het ook rampzalig vind dat alle prominente politici buikspreekpoppen zijn. Ik denk dat Churchhill zo’n beetje de laatste staatsman was die zijn proza daadwerkelijk zelf schreef. Dat waren nog eens tijden! Vandaag de dag komen alle redevoeringen uit de koker van een kantoorklerk met een Melkertbaan, zodat de toehoorders zitten te vechten tegen de slaap.
22 December 2006 at 17:41
Ik ben net het artikel in HP aan het lezen, en citeer graag de eerste lijn :
“Ayaan Hirsi Ali was op zaterdag 13 mei 2006 het middelpunt van zeven heren van middelbare leeftijd. Ze bevond zich te midden van schrijver en columnist Leon de Winter, hoogleraar en publicist Paul Scheffer, hoogleraar Paul Cliteur, hoogleraar en NRC-columnist Afshin Ellian, Trouw-columnist Sylvain Ephimenco en de voormalige chefs van het Trouw-katern Letter & Geest, Chris Ruterfrans en Jaffe Vink ”
Nu, is mijn enige reactie hierop ! Je moet het toch maar doen, zo’n knappe groep denkers in één ruimte , en op hetzelfde ogenblik samen te krijgen.
Ja, Ayaan was inderdaad goed omringd !
SO WHAT ???
22 December 2006 at 17:50
Herinneren wij ons niet allen die schitterende nieuwjaarsrede 2002 van Fortuyn met de aanhef ‘Landgenoten’ die Van Gogh voor hem had geschreven met daarin de onvergetelijke zinsnede dat Els Borst in Nederland meer slachtoffers op haar geweten had dan Osama Bin Laden.
Het leuke was dat beide heren daar absoluut geen geheim van maakten en zo wederom een lange neus trokken naar al die andere buiksprekers.
Als ik tegenwoordig om me heen kijk, besef ik dat ik ze erg mis: Pim & Theo.
22 December 2006 at 19:36
Ebru lijdt aan venusheuvelnijd. Misschien wel jaloers op de gecoupeerde schaamlippen van Ayaan. Overduidelijke een gevalletje sexuele gevoelsarmoede. Ondanks dat ze nog in het bezit is van een intact zijnde clitorus, ziet Ebru groen van jalouzie vanwege de levenslust en blijheid van Ayaan.
En dan heb ik het nog niet over de intelligentie van onze zwarte deerne. Ongelijke strijd derhalve. Somber!
22 December 2006 at 20:06
“de werkelijkheid over Ayaan en haar ‘vrienden’ (is)nog walgelijker dan ik kon vermoeden”
Nou moe – ze wist toch al alles, of niet soms?!
ZÃj stond toch allerminst te kijken van Pechtel’s ontdekking?
En ik kan me toch moeilijk voorstellen dat er op deze wereld iets walgelijks bestaat waarvan Umar haar onbereikbare rivale nÃet verdacht en beschuldigd heeft
Malle Ebru..! Is er nu niemand in haar omgeving die haar aan ‘t verstand weet te peuteren dat ze ons plaatsvervangend het schaamrood op de kaken bezorgt met haar geestelijke striptease?
Of kan ze toch al niet meer terug?
Het is natuurlijk jammer dat Hirsi Ali zich nóoit verwaardigt haar van repliek te dienen..Dat zou de onoverbrugbare afstand tussen de twee ongelijke partijen nog een béetje kleiner maken; de enige manier waarop Umar haar naakte schaamte nog enigszins kon camoufleren
Er is vast geen mens op de wereld die gelooft dat ze haar giftige aantijgingen openbaar maakt omdat ze gegrònd zijn, dus iedereen wéet wat ‘ie eigenlijk niet wil weten: dat Umar stikt in haar geile nijd
Of weet onze turkse helleveeg soms al wie d’r voor Hirsi Ali aan het werk is bij het American Enterprise Institute..?
Of wie haar influistert wat te zeggen als ze bij in een openbaar debat aanschuift?
Arme Ebru..
Sommige vlekken gaan er nóoit meer uit; hóe hard je nu ook boent
Het is maar goed dat Ayaan tegenwoordig in de VS woont..
Je zou toch niet willen dat Umar het eerste geval van eerwraak tegen een andere vrouw op haar geweten laadde
22 December 2006 at 20:18
Paardestaart, jij verdient ook een column in Metro!
22 December 2006 at 20:52
Ik weet niet hoe ‘t jullie vergaat, maar ik vind het toch belangrijk te weten dat anderen dan Ayaan haar teksten schrijven. Plotseling lees ik die tekst ‘Waarom ze de holocaust ontkennen’ op een andere wijze en rijst nu ogenblikkelijk de vraag: Wie heeft dit geschreven?
Ook dat lijstje ghostwriters vind ik interessant, Paul Cliteur en Afshin Ellian acht ik hoog, maar Paul Scheffer en Léon de Winter zijn duidelijk van een minder garnituur, op Chris Ruterfrans en Jaffe Vink heb ik minder zicht, die Ephimenco is een warhoofd maar wel sympatiek. Al met al geen van allen lachebekjes.
Het journalistieke inschattingsvermogen van AVe valt me tegen.
22 December 2006 at 20:55
Het arme domme gansje raakt de weg steeds meer kwijt.
22 December 2006 at 22:36
Ach malle Merel – Ayaan schrijft gewoon haar eigen werk hoor.
Zij wel – al sterft het in de openbaarheid vast wel van de brekebeentjes die een ghostwriter huren voor wat ze zelf niet hebben
Zij echter laat zich gewoon adviseren, mischien redigeren en bemoedigen; wat me niet zo gek lijkt voor een bloedjonge Afrikaanse vrouw die net in een nieuw en ongelooflijk Europees land is, die bij de Wiardi Beckmanstichting met de deur naar binnen is gevallen – rechtsstreeks het podium op – en die soms niet zeker weet of ze ‘t wel kan máken, wat ze zegt…of ze het wel zó zal zeggen – of er misschien iets à nders moet
Herken je dan haar tóon niet?
Wat daaraan opmerkelijk en vooral aantrekkelijk is: de frisheid, de grappige fierheid en bescheidenheid, en vooral de èchtheid ervan – dat is helemaal van haar
Waarom denk je dat al die ‘mannen van middelbare leeftijd’ die om haar heen zwermen zo door haar gefascineerd zijn?
Mooie vrouwen zijn er genoeg – maar vrouwen die echt intelligent, vastbesloten, beeldschoon èn ook nog lief zijn – daarvan zijn er niet zo veel.
Wie gelooft er nou zo’n stompzinnig, boosaardig kletsverhaal?
Toch alleen maar mensen die zoiets graag wìllen geloven?
22 December 2006 at 23:02
@Paardestaart
Meen je dat écht?
22 December 2006 at 23:34
Heej, Ebraak… Vanavond was Ayaan in Nova. Zag je hem ook zitten achter Ayaan haar stiekum influisterend, Leon de Winter het is echt waar!!! Net zo waar als Al Gore verstand heeft van de ontwikkelingen van het milieu..
23 December 2006 at 02:00
Ja natuurlijk meen ik dat echt.
Ondertussen is het ezelinnetje geslaagd in haar flauwe opzet – iedereen die geen oren heeft om te horen denkt voortaan dat Hirsi Ali ‘een collectief’ is
De firma is zojuist naar de VS verhuisd..het hele collectief
23 December 2006 at 10:24
Je klinkt als een gelovige.
23 December 2006 at 10:53
De ideeën en meningen van Ayaan zijn haar eigen meningen en als ze wat taalkundig advies krijgt, nou en. Dat slechte stuk van Ebru is een onderdeel van een campagne om Ayaan te beschadigen. Alleen die waardeloze commentaren gaan nooit op de inhoud in, het is altijd de heisa erom heen. Dat leidt natuurlijk mooi af van Ayaan’s goede en scherpe kritieken. Tja, vergeleken bij Ayaan zijn Ebru en al die andere verachtelijke broodschrijvers absolute nitwitten die geen inhoud hebben. Het leeghoofd Ebru is inhoudelijk totaal niet interessant, misschien hooguit voor psychologen. Ebru was zonder Theo van Gogh nooit iets geworden, als Theo haar niet die kans had gegeven dan had zij als leeghoofd nooit een column gehad. Theo zou zelfs vol verachting op haar neerkijken als hij zou kunnen zien wat voor misbaksels van columns ze schrijft.
23 December 2006 at 11:47
Ik zou toch wel graag willen weten met welke auteur ik te maken heb. Dat lijkt mij een volkomen legitieme vraag.
23 December 2006 at 12:37
http://willemzwijgtnietmeer.web-log.nl/willemzwijgtnietmeer/2006/12/ayaan_hirsi_ali.html
23 December 2006 at 13:56
Paardestaart verdient een column in Metro? Op basis van wat precies? Het afzeiken van Ebru? Tjongejonge…Ebru kan geen goed meer doen. Maar o, wat zitten we stiekem iedere week weer uit te kijken naar haar schrijfsels.
En wat een erbarmelijk niveau hier: ‘Ebraak’, ‘venusheuvelnijd’, ‘gecoupeerde schaamlippen’, ‘geile nijd’, ‘turkse helleveeg’…het kan niet op. Vind het een populistische en goedkope manier om je punt te maken en het zegt vooral veel over de afzenders. Enige zinnige reactie is van Pamela Hemelrijk.
23 December 2006 at 13:58
Nu Ayaan is vertrokken uit de Tweede Kamer en er een hosti-tosti coalitie in de maak is, rijst mij de vraag of er binnen die coalitie ook maar één kamerlid is dat kritisch staat tegenover de Islam. Daar had een rol kunnen liggen voor die Paul Scheffer, maar na zoveel jaar dreigen met een eventuele kandidaatstelling en veel uitgesproken twijfel is het er nooit van gekomen.
23 December 2006 at 20:38
“Sorry, ik heb belangrijkere zaken aan mijn hoofd.”
Blijkbaar niet belangrijk genoeg, wel tijd om een column te wijden aan Ayaan.
“Hoe zou iemand die nog geen fatsoenlijke Nederlandse volzin kan uitspreken, iemand die nog geen column kan schrijven zonder spelfouten ”
Is dan een oplichteres niet gewoon een oplichtster, volgens Ebru.
23 December 2006 at 21:51
@Laurence. Je hebt gelijk dat er erg lelijke woorden gebruikt worden. Ik vind het jammer dat mensen die woorden gebruiken maar ik heb er wel begrip voor. Ik heb maar twee woorden over mevrouw Umar: “diep treurig”.
Verder negeren lijkt me hier het beste. Als alle bezoekers deze columns verder laten voor wat ze waard zijn zullen de webmasters misschien besluiten ze achterwege te laten.
23 December 2006 at 22:09
Zonder Ebru Umar zou Hoeiboei wel een heel saai weblog zijn, waar iedereen het wentelend in zelfgenoegen roerend met elkaar eens is.
23 December 2006 at 23:10
Quote: “Paardestaart verdient een column in Metro? Op basis van wat precies? Het afzeiken van Ebru? Tjongejonge…Ebru kan geen goed meer doen. Maar o, wat zitten we stiekem iedere week weer uit te kijken naar haar schrijfsels.
En wat een erbarmelijk niveau hier: ‘Ebraak’, ‘venusheuvelnijd’, ‘gecoupeerde schaamlippen’, ‘geile nijd’, ‘turkse helleveeg’…het kan niet op. Vind het een populistische en goedkope manier om je punt te maken en het zegt vooral veel over de afzenders.”
Wen er maar aan.
24 December 2006 at 08:03
Ebru schopt en slaat wild om zich heen. Aanvankelijk was dat leuk en zelfs verfrissend. Nu is het de hoogste tijd dat ze haar ogen eens opent om te kijken waar ze eigenlijk op mikt. Raakt ze misschien eindelijk eens iets. Nu is dat kant noch wal.
24 December 2006 at 09:25
@robert
Ik zal er nooit aan wennen. Tabee hoeiboei, hier zie je mij niet meer terug.
24 December 2006 at 10:22
Mag ik het lije dat Ayaan niet wakker ligt van dat ‘opiniestuk’ van die Alies Pegtel (ook bekent als ‘dronken tor’).
Het is ongelooflijk dom en naïef van deze dame om te denken dat álle stukken alleen door Ayaan geschreven zijn. Ben het met Paardestaart en Hemelrijk eens. Iedereen schijnt ook nog eens het zeer persoonlijke aspect te vergeten, over hoe onzeker, droevig en alleen Ayaan zich soms moet voelen. Er is met haar gesold, ze wordt met de dood bedreigd, uit huis gezet als ‘ze’ de kans gekregen hadden, maandenlang ondergedoken zitten zonder dat de politiek een vinger uitsteekt (pas ná druk) enzovoort…..En het begint er zwaar op te lijken dat de schuld uitsluitend en tótaal bij Ayaan gelegd wordt. Te walgelijk voor woorden.
En jij Ebru, van wie ben jij de ‘Mata Hari’? En die Alies Pegtel van wie is zij de ‘Mata Hari’?
@Merel: Die hosti-tosti coalitie in de maak wéét wat er aan de hand is. Vergis je niet in die hosti-tosti’s. Het enige waar ik me zorgen om maak is dat Donner misschien strakkies weer minister van justitie wordt. Van dat idee krijg ik nu al nóg meer grijze haren.
Maar Ayaan natrappen schijnt tegenwoordig veel belangrijker voor sommigen te zijn. Ze verdienen er goed mee.
Eigenlijk hoop ik dat gasten zoals Ebru bijvoorbeeld eens alleen komen te staan in een voor hun totaal vreemde omgeving. Ben ik benieuwd hoe zij zich zullen redden. En van wie zij hulp zullen aanvaarden. Welke handen zij grijpen om vooruit te kunnen. Van wie zij advies zullen aannemen. Wie misbruik gaat maken van hún. Maar dat zal wel nooit gebeuren, want niet belangrijk genoeg en als puntje bij paaltje komt nietszeggend.
Karaktermoord?…….Laat dat vraagteken maar weg. Maar één ding vond ik wel mooi in dat stuk van je Ebru. En wel hoe je bepaalde zaken tussen aanhalingstekens geplaatst hebt.
Journalisten, oogkleppen en intimidatie.
Ik voeg daar nog aan toe; Bepaalde columnisten en hun persoonlijke vetes…..WOW.
24 December 2006 at 11:00
@ Robert
Wen er maar aan? Aan grof taalgebruik en ordinair gescheld? Spreek jij namens de webmaster van Hoeiboei, die hierin volgens mij het laatste woord heeft? Of heeft zij inmiddels concessies gedaan i.v.m. de broodnodige ‘kijkcijfers’? Het is maar welke weg je in wilt slaan.
De stukken van Ebru zijn goed geschreven, of je het er inhoudelijk mee eens bent of niet. En een aantal van de lezers hier zou een moord doen voor een wekelijkse column in Metro – dan zou ik nog wel eens willen zien waar al die grote bekken blijven…Maar ja, de beste stuurlui staan zoals gewoonlijk aan wal.
24 December 2006 at 11:31
@ Laurence: Ik vind de stukken van Ebru ALTIJD slecht geschreven, ook al ben ik het SOMS wel met de inhoud eens. Je kunt aan haar schrijfstijl aflezen dat ook zij belangrijkere zaken aan haar hoofd heeft. Prada waarschijnlijk.
24 December 2006 at 11:57
Het zou heel goed kunnen dat Ebru ook geholpen wordt bij haar schrijfsel. Zou me niets verbazen.
24 December 2006 at 14:45
Werd Ebru maar geholpen bij het schrijven van haar columns.
24 December 2006 at 15:27
Ebru U. doet zelfs geen poging om ergens ook maar de vage indruk te wekken dat zij inhoudelijk eventueel iets substantieels te melden zou willen hebben aangaande AHA. Calimero Ummah.
Geknipt voor de WRR lijkt mij.
24 December 2006 at 18:21
Ha, een fijne Hoeiboei rel. Een Kerst hoeiboei-doei om het jaar af te sluiten. Heerlijk.
Nou, ‘t is allemaal wat. Weinig te bespeuren van de kerstgedachte bij Ebru. Ayaan en Ebru vredig onder de groene naalden, gehuld in engelenhaar. Nu zijn het naalden in. Flink roestig en diep gestoken. Het engelenhaar strak om A’s keel getrokken. Jammer, erg jammer.
Overigens hoorde ik Leon de Winter voor BNR1 ten stelligste ontkennen dat er voor Ayaan geschreven werd. (Mijn interpretatie) Er werd ge-edit en geholpen met de taal, Nederlands is immers niet A’s moerstaal. Verder liet ze mensen ter (inhoudelijke) beoordeling haar stukken lezen. Zijn het dan je eigen stukken niet meer?
Nou, gedrekkige Kerst allemaal en beterschap met je etterende Ayaan puistje Ebru. Als je er een keer over praten wilt, laat maar weten. Dan rammelen we ‘t er gewoon uit zodat je verder Ayaanloos met een acceptabele bloeddruk prozak kunt schrijven.
En ach, we hebben zo allemaal wel wat. Pamela met 9/11 complotten en Annelies krijgt geen genoeg van Gerard. Anderen, zo niet allen, razen maar door over die pokkemoslims en ikzelf mag graag te pas en te onpas pausen en goddelijken een poot uitdraaien en mensen met Atheus vervelen. Deze dagen natuurlijk veel Vreten en Zuipen met Hem.
Groet,
Michiel
24 December 2006 at 20:16
Sjonge Laurence – wat een dooddoener.
Er zijn nog veel meer columnisten dan Ebru – mogen we die nu allemaal niet bekritiseren zonder van kinnesinne verdacht te worden?
Ik heb zo’n vermoeden dat je inhoudelijker zou reageren wanneer het niet om de steen des aanstoots Hirsi Ali ging…dat je dan meer bekommernis had met de stelselmatige belubbering van een dappere vrouw?
Ebru heeft helaas een paar heel nare trekjes; trekjes die zo opdringerig zijn dat ze er niet eens in slaagt ze buiten haar columns te houden: zij wordt voor een veel te groot deel gedreven door geldingsdrang, genante ijdelheid en voor de hand liggende vrouwelijke jaloezie, en dat bezorgt anderen plaatsvervangende schaamte
Dus verdient ze slaag, en die krijgt ze – zoveel ze maar wil; vooral als ze het niet moe wordt leukere, betere en veel aardiger mensen dan haarzelf te belasteren
Als Metro het geen punt vindt dat ik zo nu en dan ook uitwijd over mijn verbouwingen, vakanties, trubbels met bedienend personeel, mijn lipo’s en verdrietelijkheden op liefdesgebeid dan krijg ik die column ohne Probleme vol hoor.
Kun je iets voor me betekenen..?
(Misschien kan ik Pamela zo ver krijgen dat ze me helpt..Hee Pam – samen schrijven?! En dan delen we de buit?
)
24 December 2006 at 21:47
En nu schijnt Ayaan ook nog een kind te willen?
Wie gaat dat voor haar regelen?
25 December 2006 at 13:26
Ebru’s antipathie voor Ayaan is zeker niet uniek. Toch lijkt zij op HoeiBoei de favoriete boksbal.
De negatieve opinie over Ayaan is in heel Nederland dominant. Ebru, Paul Jan van de Wint, Robbie Muntz, Freek de Jonge, noem maar op – uitzonderingen daargelaten schaart iedereen zich bij grote denkers als Kees Driehuis, Chiel Beelen, Lebbis en Janssen en overig VARA-intellect. Agitprop.
25 December 2006 at 13:55
agitprop=juiste benaming
Het past wel in de Nederlandse traditie om de zondebokken diametraal te benoemen.
Ondertussen vind ik dat Hoeiboei maar eens een divisie moet afvaardigen richting Abessinië. Woord bij daad voegen zeg maar. Onder leiding van –poesje stoei– Umar of zelfs, schaarleider Cor Spaans.
25 December 2006 at 23:40
Ebru op Hoeiboei als boksbal ? Wie wind zaait, zal storm oogsten.
27 December 2006 at 15:17
Ingezonden brief in Metro:
Bron van Ebru
heeft ongelijk
CHRIS RUTENFRANS
•Haarlem
In haar column van vrijdag
22 december schrijft Ebru
Umar dat een bron van haar
beweert dat Chris Rutenfrans
de ADcolumns
van Ayaan Hirsi Ali
schreef. Die bron heeft ongelijk.
Geen enkele van de ADcolumns
van Ayaan Hirsi Ali
is door mij geschreven. En,
voor alle duidelijkheid: geen
enkel artikel en geen enkele
toespraak van Ayaan Hirsi Ali
is door mij geschreven.
27 December 2006 at 22:25
@Rudolf,
Is lezen nu echt zo vreselijk moeilijk ???
Tja Ebru Umar , ‘t meest lastige wijf ter wereld Trust me !! Maar tot nu toe niet te betrappen op een leugen. Daar zou ze me echt een groot plezier mee doen…Tja tis en blijft raar wijf die Ebru Umar !! “Zou ze niet te weinig neuken ?? Yeah right !!
Waar ik Ebru nog niet op betrapt heb is dat zij namens Theo spreekt … Dat maak je hier op hoeiboei niet vaak mee. Schijnbaar is Ebru Umar de enige die door heeft dat Theo van Gogh gewoon DOOD is. Gewoon Dood !!
Tja die moord was gemeen…Maar meer dan gemeen was ‘t ook weer niet… Toch ?????
“t gaat pas echt gemeen worden als je namens de dode gaat spreken…
Daarom zou dit weblog onmiddellijk opgeheven zou moeten worden…
Met de allerbeste groeten
George van Kralingen
De Gorzen 1
3216 BK Abbenbroek
27 December 2006 at 22:25
@Rudolf,
Is lezen nu echt zo vreselijk moeilijk ???
Tja Ebru Umar , ‘t meest lastige wijf ter wereld Trust me !! Maar tot nu toe niet te betrappen op een leugen. Daar zou ze me echt een groot plezier mee doen…Tja tis en blijft raar wijf die Ebru Umar !! “Zou ze niet te weinig neuken ?? Yeah right !!
Waar ik Ebru nog niet op betrapt heb is dat zij namens Theo spreekt … Dat maak je hier op hoeiboei niet vaak mee. Schijnbaar is Ebru Umar de enige die door heeft dat Theo van Gogh gewoon DOOD is. Gewoon Dood !!
Tja die moord was gemeen…Maar meer dan gemeen was ‘t ook weer niet… Toch ?????
“t gaat pas echt gemeen worden als je namens de dode gaat spreken…
Daarom zou dit weblog onmiddellijk opgeheven zou moeten worden…
Met de allerbeste groeten
George van Kralingen
De Gorzen 1
3216 BK Abbenbroek
27 December 2006 at 23:24
“…Maar meer dan gemeen was ‘t ook weer niet… ”
Niet juist.
Ja, die moord was meer dan gemeen. Die moord was een oorlogsverklaring.
Ben je vergeten dat er een brief op het lijk van van Gogh was gestoken?
Het woord “gemeen” gebruik je ook voor relatief onschuldige zaken. Daarom vind ik het gebruik van dit woord in verband met het afslachten van van Gogh zeer misplaatst.
28 December 2006 at 01:16
Het is duidelijk dat Rutenfrans wel degelijk Ebru op een onjuistheid attendeert, dus volgens mij moet George wat beter lezen.
28 December 2006 at 04:30
@ Frans,
Tja Frans, indien we het woord GEMEEN al gaan verkrachten dan kunnen we elke kromme spijker gaan rechtpraten.. en dan wordt ‘t inderdaad vanzelf relatief “onschuldig”.
@) Rudolf
Ik beperk mij tot de lagere school !!
Spreken in de 3e persoon… Ik dacht de 4e klas..
Grt.,
George
Grt.,
George
28 December 2006 at 04:30
@ Frans,
Tja Frans, indien we het woord GEMEEN al gaan verkrachten dan kunnen we elke kromme spijker gaan rechtpraten.. en dan wordt ‘t inderdaad vanzelf relatief “onschuldig”.
@) Rudolf
Ik beperk mij tot de lagere school !!
Spreken in de 3e persoon… Ik dacht de 4e klas..
Grt.,
George
Grt.,
George
29 December 2006 at 17:20
@Laurence, Ebru noemt Ayaan een ‘doos’. Wie is hier nu ‘populistisch’ en op een ‘goedkope manier’ bezig zijn punt te maken?
31 December 2006 at 13:55
Ik zou eigenlijk willen voorstellen dat Ebru haar colums door andere laat schrijven. Dan worden ze er zeker een stuk beter op. Maar ja, Ebru heeft te weinig vrienden vermoed ik.
Ebru zou zich de ogen uit haar kop moeten schamen voor de lafhartige wijze waarop zij uiting geeft aan haar jaloezie. En telkens als ik haar kop zie denk ik: fysiek is ze er ook al een tijd meer bezig.
31 December 2006 at 13:56
mee bezig i.e.
31 December 2006 at 19:14
@ TRS (Whatever that may be)
Je slaat de spijker precies op z’n kop…
Ebru Umar heeft vermoedelijk weinig vrienden. In ieder geval niet op Hoeiboei..
Maar ja , wat kunnen wij verwachten van een weblog wat er zeldf geen enkele moeite me heeft om een kerstwens te stelen…….
Vrede op aarde was ‘t toch ?
Nouja,
Nog 1x en dan ben ik hier weg !!
Met de allervriendelijkste groet en allemaal nog een geweldig nieuwjaar
Opdat ik uw dapperheid mag koesteren !!!~
George van Kralingen
de Gorzen 1
3216 BK Abbenbroek
Tel. 0181-669130
1 January 2007 at 10:43
@ TRS
Voor iemand die zelf belabberd Nederlands schrijft, heb je verdomd veel praatjes.
De pot verwijt hier keer op keer de ketel…
@ Bing
Ja, en? Dus omdat Ebru het woord ‘doos’ gebruikt, kunnen mensen hier helemaal leeglopen?
1 January 2007 at 14:21
@laurence, dat beweer ik niet. Ik wees er alleen op.
2 January 2007 at 15:54
Bing, je hebt helemaal gelijk. Iemand doos noemen, is beneden alle peil. Valt me vies tegen van Ebru Umar.
2 January 2007 at 17:41
In feite mag Ebru zeggen wat zij wil, dus ook benamingen gebruiken. Op deze site wordt niet anders gedaan, dus laten we nou niet hypocriet gaan doen. Ik ben nooit een fan geweest van Ebru’s stukjes. Haar manier van schrijven vind ik van kinderachtige aard. Maar dat is mijn mening en ik lees ze dan ook niet (meer). Dat is mijn vrijheid: ik laat ze links liggen. En toch ben ik blij dat er mensen als Ebru zijn, die schrijven wat ze denken. Godzijdank kan dat nog en kunnen wij erop reageren.
Waar ik mij over verbaas is dat zij geen woord heeft gerept over het ontslag van haar (Metro)collega Hemelrijk. Ik ben nl. razend nieuwsgierig hoe ze daar tegenover staat.
Misschien heb ik iets gemist, laat het dan even weten.
2 January 2007 at 18:01
Hypocriet? Joh! Hier? ….
Kan me nog een interview met Ebru herinneren. Was het vorige week? RTLZ(7)….
Koppie thee, en maar vuilspuien…doos is nog niets! Helemaal niets!!
De interviewer moest nog even aangeven of het beschaafd kon blijven.
Selectieve verontwaardiging Laurence. Meer niet.