diescriemienasie
diescriemienasie
Hoeiboei.web-log.nl is vandaag (31.1.2008) gevraagd een artikel en reacties uit 2006 (!) binnen 24 uur te verwijderen. In afwachting van de argumentatie waarom, lichten we de gewraakte artikelen/reacties er nog maar eens uit (bij een andere huisbaas). Daarmee geven we ons wat meer tijd om op deze aantijgingen te reageren.
Leest en reageert u hier verder: hoeiboei.blogspot.com

1 February 2008 at 01:51
De club die jullie om verwijdering van een naam vraagt, heeft geen enkele, maar dan ook geen enkele, juridische status. Geef ze die dan ook niet door op dolle sommaties te antwoorden.
Dus niet vragen om verlenging van de termijn (een nogal idiote, mede gezien het feit dat het betreffende artikel in 2006 verscheen), maar gewoon hen melden dat ze zich vooral met hun eigen zaken (en dat zijn dus niet de zaken van de genoemde meneer, wiens naam ik graag zou opschrijven als ik de moeite zou willen nemen die op te zoeken) moeten bemoeien.
Vergeet niet dat dit soort clubs gefinancierd worden door de overheid, en dus niet anders zijn dan niet met macht ten aanzien van de burger beklede overheidsorganen.
Tegen deze clubs hoef je je niet te verdedigen, je hoeft je slechts op je vrijheid te beroepen, en op hun onbevoegdheid zich met jou te bemoeien.
Erg, dat steeds meer mensen deze eenvoudige waarheid lijken te vergeten, en zelf in de beklaagdenbank gaan zitten van niet bestaande, en hooguit zelfverklaarde ‘gedachtepolitierechtbanken’.
Dus: schrijf een vriendelijke mail die kort kan zijn, bijvoorbeeld zo: Geachte cie, bemoei u met uw eigen zaken, ha, Hoeiboei’.
1 February 2008 at 02:06
de club die om verwijdering vraagt is de webhost van deze blog (web-log.nl), dus hebben helaas wel het recht om dit te vragen, ook al hebben ze geen deugdelijke argumenten, want het gaat hier duidelijk om een nieuwsfeit.
De beste oplossing is je eigen blog hosten.
1 February 2008 at 02:11
weblog.nl, daartoe geïnstrueerd door Stadsdeel De Baarsjes dreigt met het muilkorven van hoeiboei.nl
Dat anti-discriminatie-clubje is niet relevant in deze.
Stadsdeel De Baarsjes en weblog.nl proberen hoeiboei.nl het zwijgen op te leggen.
Nog, hoeveel? 14 uur te gaan voordat het Stadsdeel De Baarsjes de eerste overheidsinstantie is die een verzetszender gepeild en kaltgestellt heeft.
Willie Lages had ‘t die Arco Verburg niet kunnen verbeteren.
Chapeau PVDA!
Het masker is gevallen!
1 February 2008 at 02:46
Het is een bizar gedoe, want het is mij totaal niet duidelijk op basis waarvan deze man niet genoemd mag worden. In principe niet toegeven aan die belachelijke eis en als die stukken hier worden verwijderd dan worden ze gewoon overal elders op het internet gepost en geplaatst en dan kunnen ze tientallen websites aanschrijven. Wie denkt die E V wel niet wie hij is om censuur te eisen en waarom mag er niet gezegd worden dat hij van dat moslim-discriminatie-meldpunt is en daarmee de vrijheid van meningsuiting wil bestrijden.
1 February 2008 at 02:57
Het gáát hier niet alleen om die V.
Het gaat om de Partijen die een eerste proefbalonnetje oplaten om namens hun Partijen, via dat Stadsdeelraadje, weblogproviders onder druk zetten voortaan alleen maar receptjes voor oliebollen(het liefst halal) te laten uitwisselen.
1 February 2008 at 03:23
@ Jelle,
Het is zeker een proefballonnetje, want het gaat om een totale censuur op alle islam-kritische uitingen. Verbazingwekkend is het wel dat een webprovider zich al zo snel onder druk laat zetten en dan om zo iets onbenulligs als dit. Maar diegenen die deze druk uitoefenen willen sowieso alles wat islam-kritisch is de nek om draaien en dat mag niet gebeuren.
1 February 2008 at 03:48
Godverdomme, het wordt steeds gekker in dit land.
1 February 2008 at 05:22
Hm – het lijkt toch echt wel een georkestreerde aktie; overà l in Europa worden op het ogenblik bloggers en journalisten aangepakt..
Het is een voorproefje van wat ons te wachten staat als de vervloekte EU eenmaal echt op stoom komt, en wij geconfronteerd worden met de bespottelijke ‘anti-discriminatie’ bedingen die in het kader van de internationale organisaties achter onze rug om zijn uitgebroed.
Een Engelse blogger is al tijdens een verblijf in de VS door de politie in zijn woonplaats verwittigd van het feit dat hij zal worden ‘staande gehouden’ als hij terugkomt in GB; om zich te verantwoorden voor wat hij op zijn blog had geschreven…
“Lionheart” heet ‘ie en hij overweegt asiel in de USA aan te vragen
Niet alleen in de Eu trouwens; ook in Canada is men er maar druk mee: behalve Mark Steyn is daar Ezra Levant van Western Standard gesommeerd door een “Canadian Human Rights commission to appear for a hearing, to explain why he placed ‘the cartoons’ in his magazine..(!!!) The way he tells the silly, self-acclaimed ‘official’ that she is out of line, and that he deeply resents being summoned to a kangaroo court is priceless, and a lesson to all of us, who seem to have forgotten our basic rights as free westerners..”
http://ezralevant.com/
Of kijk op Gates of Vienna; daar worden de worgpogingen van de boven-ons-gestelde bewakers van de goede toon nauwlettend in de gaten gehouden..Er zijn daar zelfs al geluiden te beluisteren over steunfondsen, en over uitwijkmogelijkheden voor bedreigde blogs, naar de vooralsnog nog waakzame VS
Kijk – straks kun je worden aangeklaagd door iederéen – geen slachtoffer nodig; er zullen dus ongetwijfeld bureautjes van de grond komen die hun kostje gaan verdienen met aanklachten indienen tegen ‘racisten’ en ‘haatzaaiers’, en dan moet de aangeklaagde maar zien te bewijzen dat ‘ie onschuldig is, want de bewijslast is ondertussen gewoon omgedraaid in Brussel
Als iemand zin heeft in een careerchange dat hij zich dan in “Europees recht” gaat bekwamen..er zijn Superzaken te verwachten!
1 February 2008 at 07:47
E.V. word nu besproken op frontaal naakt. wwwwooooohhhhh
http://www.peterbreedveld.com/archives/00001261.html
1 February 2008 at 08:32
Het gaat er dan toch van komen zij krijgen hun zin dat stelletje rood communistisch tuig van de PvdA zij willen naar een totalisere communistische staat waar de vrijheid van meningsuiting taboe wordt verklaart en je in dit land niet meer mag zeggen wat je wilt en denkt enkel en alleen om allochtoon stemvlees te bemachtigen het liefts wil dit rooie schorem van de PvdA, de klootzakken iedereen de mond snoeren, m.a.w. rechts moet woorden verboden !!
Het wordt tijd voor een burgeroorlog als wij al niet te laat zijn !!
1 February 2008 at 08:54
Peter, je hebt gelijk.
Laten wij dit op zijn Russisch aanpakken. Vechten, schelden en spugen tegen het links-fascistisch tuig. Maar dan moet jij wel eerst de ballen kweken om deze mensen werkelijk aan te vallen.
Bezit jij ballen, peter? Ik geloof het niet. Volgens mij lul jij gewoon. Jij bent geen haar beter dan het linkse tuig. Praten maar geen daden. Doe dan eens wat man. Val links aan met woorden. Zoveel als je maar kan.
1 February 2008 at 09:19
Het is een bizar gedoe, want het is mij totaal niet duidelijk op basis waarvan deze man niet genoemd mag worden…. haha, het is een vrouw, die zich verhult in een soort superieure mannenrol:
” Beledigend
>
> Amsterdam Enver Varisli
>
> Ik ben Turkse van afkomst en woon sinds mijn geboorte in Amsterdam,
> ben afgestudeerd aan de heao en werk bij een ouderenbond. Mijn vader
> is sinds 1970 werkzaam in Nederland, bij de NS. Ik stem al sinds mijn
> 18de trouw op de VVD en ook mijn familie. De uitspraken van Hirsi Ali
> hebben mij en mijn familie zeer beledigd en ons vertrouwen in de
> Nederlandse politiek doen verminderen. Toen Pim Fortuyn zich op een
> dergelijke manier uitliet werd hij door Leefbaar Nederland eruit
> gegooid, terwijl hij lijsttrekker was. Dat een liberale partij als de
> VVD een dergelijke persoon in haar midden wil zien en houden, kan ik
> mij niet voorstellen. Het past niet bij de VVD” bron:
http://209.85.135.104/search?q=cache:BWjvPzcrOVMJ:archief.trouw.nl/artikel%3FREC%3Dcf42918f7a0d1d7a0cc5be1c9b785689+%27Enver+Varisli%27&hl=nl&ct=clnk&cd=20&gl=nl
Dan weer :
” Yesterday several of his cartoons were banned by the Muslim discrimination report desk on the Mercatorplein in Amsterdam-West, which I featured on my blog on 23 November 2005.
The message of the censorship, signed by a Mr. Enver Varisli, can be seen here (English): ”
bron:
http://209.85.135.104/search?q=cache:f-TRtvTOZc4J:snouck.blogspot.com/2006/02/dutch-internet-cartoonist-censored.html+%22Enver+Varisli%22&hl=nl&ct=clnk&cd=22&gl=nl
Typisch geval van Penisneid lijkt mij.
Wat ik me verder afvraag is is hier sprake van ‘moslimdiscriminatie’ ,of wordt dit instituut ten eigen bate misbruikt? Binnenkort kunnen al die deraillerende PvdA raadsleden en bestuurders zich doodleuk op dit aspect van hun ‘Dasein’ (Ich bin ein seliger moslim) beroepen en dan de geschiedenis in hun voordeel uitwissen.
Gewoon een item maken op HVV, lijkt mij!
Sterkte Annelies
1 February 2008 at 09:39
Goed dat ik web-log.nl gedumpt heb.
Je zo snel onder druk laten zetten zegt alles over de laffe mentaliteit van dhimmie nederland. We kunnen rustig stellen dat web-log.nl halal is.
Genoeg andere platforms op internet.
@web-log.nl: ga toch krassen!
1 February 2008 at 10:25
We zijn denk ik toe aan een grondige taalzuivering. Zoiets als je mond spoelen met groene zeep. Het gaat hier niet om anti-discriminatie, maar om het verbod op kritiek. Wat wij eerder nog noemden: vrijheid van islamisme versus vrijheid van meningsuiting. Maar kritiek is een onvervreemdbaar recht. Het bestaat en is onomstotelijk in de wetenschap (waarheidsvinding). Het zou weer moeten bestaan en weer onomstotelijk moeten zijn in de journalistiek; Hoeiboei heeft nu het voorrecht om dat weer op te richten! Laat zo veel mogelijk hier getuige van zijn! Dat het niet meer bestaat laat staan onomstotelijk is in de politiek, is ons al sinds 20 jaar duidelijk. Politiek correct; journalistiek incorrect. Multi cultureel is niet anti discriminatie. Multi cultureel is verplicht zijn tot kritiek inslikken verordonneerd door machtspolitiek (PvdA, overig links). Als we weer onze eigen cultuur mogen hebben, dan moet kritiek weer kunnen. Het is oorlog of de oorlog met links is nu eindelijk afgelopen en de opbouwtijd is weer begonnen. Of is dit hun politiek van de verschroeide aarde?
1 February 2008 at 10:45
Dat de PvdA al kroop voor de moslims en zich als dhimmie gedraagt, is bekend. Maar dat ook web-log support zich als zodanig gaat gedragen, is mij volkomen nieuw. Welke Imam heeft hier opdracht toegegeven of is dit het begin van censuur onder bloggers? De heer in kwestie zoekt zelf de publiciteit op en moet niet gaan klagen, als anderen zijn naam gaan gebruiken in hun artikel. Privacy regels….. hadden deze ook toegepast geworden als je hem had geprezen?
ik wens je veel wijsheid en sterkte toe.
1 February 2008 at 10:47
@Paardestaart,
Ik begrijp niet waarom je naar Brussel wijst. Heb je zoveel meer vertrouwen in onze nationale overheid? Volgens mij zijn er genoeg landen met wie we samen in de EU zitten, die een beduidend minder PC-koers varen dan Nederland, zodat als de eurosceptici ten minste ook de moeite nemen om op te komen dagen bij Europese verkiezingen, Brussel zeker niet “gevaarlijker” is dan Den Haag.
1 February 2008 at 11:08
“De heer in kwestie” ….nogmaals, het is een VROUW (moslimA)
1 February 2008 at 11:15
Ja, nu worden de bloggers aangepakt. In Engeland en in Zweden is dit al in volle gang.Elke kritiek op de Islam moet gesmoord worden.De linkse partijen en de Media stimuleren dit. Maak de mensen maar bang dan durven ze dadelijk helemaal niks meer. Dat is nu al in volle gang.
Hoeiboei, is dit overkomen. Wie volgt?
Heel veel sterkte ,Annelies.
1 February 2008 at 11:28
Natuurlijk moet men bij web-lognl. ontvankelijk zijn geweest voor de wensen van het bestuur van stadsdeel de Baarsjes.
Ik verdenk ze er bijna van 2 handen op 1 buik te zijn, zo eager.
Toch is dit een heel ernstig incident.Dit is het begin van de nachtmerrie,waarvoor via Hoei Boei zo vaak is gewaarschuwd:de openlijke onderdukking door vaak zelf-benoemde,gesubsidieerde lieden van de vrijheid van meningsuiting en het uitbouwen van de politiek correcte terreur,die op den duur niet onderdoet voor die van stalinsten,islamfascisten en nazi’s. Om de hoek wacht het molotov cocktail,dat is wat die geestelijke terroristen uitlokken en wacht.Destructie.
1 February 2008 at 11:48
Wij hebben zojuist opgeroepen om web-log.nl te bestoken met klachtenmails. Dit is absurd! Nog even en we worden allemaal monddood gemaakt, dit kan en mag niet gebeuren. SIOE Nederland steunt Hoeiboei volledig en als wij op een andere manier iets kunnen betekenen, we horen het graag!
We wensen jullie heel veel sterkte en doorgaan hoor!
SIOE Nederland
1 February 2008 at 11:49
Op HVV zag ik al een artikel hierover, ik hoop dat alle collega web-loggers hier ruchtbaarheid aan geven. Dit tast gewoon het recht op vrije nieuwsgaring aan. Ik zou zeggen spread the news want dit begint op een nachtmerrie te lijken. Sterkte Annelies!
1 February 2008 at 12:10
Meneer doet trouwens hier z’n hele hebben en houden uit de doeken, of breng ik je daarmee weer in de probelemen?
http://www.geocities.com/Paris/Bistro/6445/
1 February 2008 at 12:25
Een 31 jarige islamist op airport security. Waar hebben we het nog over..
1 February 2008 at 13:09
Voor een paar dollar heb je een domeinnaam en webhosting in een land waar de vrijheid van meningsuiting nog hoog in het vaandel staat: de VS.
Ben je gelijk verlost van die zielige knulletjes die ieder niet-links geluid in de kiem willen smoren en zo laf zijn dat ze zelfs hun moeder aan de muzelman zouden verkopen.
1 February 2008 at 13:23
@Anoniempje
De link naar HB op Frontaal Naakt is weggehaald.
@Hanneke
Jouw link is ook weg. Jammer.
1 February 2008 at 13:37
@Lia, dat is dan net gebeurd, zo’n 30 min. geleden kon je hem nog bekijken. Zegt genoeg over de valse motieven van deze poging tot censuur.
1 February 2008 at 14:40
@joop
Enver is echt een man, hoor:
http://www.geocities.com/Paris/Bistro/6445/photos.html
1 February 2008 at 14:52
Sinds wanneer is Enver een vrouwennaam?
1 February 2008 at 15:14
Enver is Turkse van afkomst.
Zegt ie zelf.
1 February 2008 at 15:30
Zondermeer een vervelende kwestie. Toch denk ik dat er door sommigen meer achter wordt gezocht dan strikt noodzakelijk. Om te beginnen door de host van web-log.nl. Je zou denken dat dit providersclubje zich toch vooral om andere zaken druk moet maken! Maar het protocol van de angst zit er bij velen al diep in gebijteld. Ik ben Annelies niet, maar mocht mij zo’n verzoek bereiken, dan zou ik er stilzwijgend de schousders over ophalen. Elke ruchtbaarheid die Annalies er nu extra aan geeft, maakt van de kwestie meer dan die verdient. Principes prima. Maar soms doe je er gewoonweg verstandig aan er niet al te zeer aan vast te houden. Er zijn nog zoveel andere (creatieve) mogelijkheden om zonder het plegen van censuur toch te zeggen waar het op staat. Ik wens Annalies veel wijsheid toe. Het zou echter zonde zijn van deze kwalitatief hoogstaande weblog als zij het koste wat kost op de spits wenst te drijven. Solidair in de strijd, Groet lucida.
1 February 2008 at 15:31
Geenstijl hult zich nog steeds in stilte over deze kwestie.
Ben ik niet van ze gewend.
1 February 2008 at 15:32
“Beledigend
Amsterdam Enver Varisli
Ik ben Turkse van afkomst en woon sinds mijn geboorte in Amsterdam, ben afgestudeerd aan de heao en werk bij een ouderenbond. Mijn vader is sinds 1970 werkzaam in Nederland, bij de NS. Ik stem al sinds mijn 18de trouw op de VVD en ook mijn familie. De uitspraken van Hirsi Ali hebben ..”
http://209.85.135.104/search?q=cache:BWjvPzcrOVMJ:archief.trouw.nl/artikel%3FREC%3Dcf42918f7a0d1d7a0cc5be1c9b785689+%27Enver+Varisli%27&hl=nl&ct=clnk&cd=20&gl=nl
Doordat nergens de naam van die turkse meid wordt genoemd ging ik er (kennelijk ten onrechte) van uit dat het een ‘zij’ was.
Was idd wel gek de naam van een dictator pur sang aan een meisje te geven, hoe Ayaan-onvriendelijk zij ook is….
Toch houd ik mijn twijfels:
Uit deze link :
http://209.85.135.104/custom?q=cache:mFb-4SaN9jUJ:www.cosbo-amsterdam.nl/doc-tussenweb/cosbo-projectSP_Materialen-5.BewegenMigranten.doc+%27Enver+Varisli+%27&hl=nl&ct=clnk&cd=8&gl=nl&client=pub-6839984450580097
Draaiboek voor het opzetten van activiteiten
Enver Varisli
NOMA (Nederlandse Oudere Migranten Actief)
1e druk: juli 2005
2e druk: juni 2006 typografisch aangepast, inhoudelijk ongewijzigd
Project ‘Systematische preventie bij ouderen in Amsterdam’
Materialen – 5
Bewegen
Oudere Migranten
Ouderenbond in het geval van die vrouwelijke Enver en eveneens “oudere migranten’ bij die man. Ik vind het gek.
1 February 2008 at 15:48
@Lucida
Als je je zo solidair met Annelies voelt, maak er dan een logje van op het Ayaanlog ipv een soort dhimmy-opzijkijkgedrag (schouderophalen) ten toon te spreiden. Toegeven aan dit soort intimidatie is het laatst wat je van Annelies mag en kan verwachten.
Beter is het dan niet te reageren, want met zo’n reactie schiet je idd niks op (lol).
1 February 2008 at 16:01
@Joop, ik peins er niet over! Sop en de kool. Bovendien denk ik dat Annalies mondig genoeg is om in deze kwestie haar eigen boontjes te doppen. Daarnaast zijn er genoeg bezoekers van Hoeiboei die voldoende kwaliteit in hun mars hebben om daar dan maar eens een snedig stukje aan te wijden. Waarom zou ik alleen maar gewaardeerd worden, als ik aan elke klapscheet een artikel zou wijden. Ik vermag ook niet in te zien wat mijn reactie met dhimmy-opzijkijkgedrag te maken heeft. Of je het nu leuk vindt of niet, de host van web-log.nl heeft (hoe betreurenswaardig ook) het volste recht gebruikers van zijn diensten te wijzen op de geldende regels. Dat nu toevallig een moslim zich beklaagd staat m.i. volledig los van de beslissing Hoeboei te vragen de naam en toenaam van hem’ haar te verwijderen.
1 February 2008 at 16:06
Flink stampij maken hoor. Het gaat uiteindelijk om de vanzelfsprekendheid waarmee mensen (in dit geval bij web-log) gehoor geven aan wensen zonder enig moment stil te staan bij de vraag of die wens terecht is of (bijvoorbeeld) enige juridische grond hebben.
Op geen enkele manier hebben die mensen iets met “vrijheid van meningsuiting” en dergelijke waarden.
Nu gaat het in dit geval goed beschouwd ook niet om een mening maar om de vraag of de naam van een woordvoerder van een club die zelf ook wel publiciteit zoekt onder zijn eigen naam genoemd mag worden.
Dit is zo’n belangrijke kwestie omdat het soort clubje waar het hier om gaat zich opstelt als iets dat enig gezag ergens toe heeft terwijl ze aan geen enkele eis hoeven te voldoen.
In zeer sterke mate vergelijkbaar met de zaak Ezra Levant. Bekijk de filmpjes op youtube van zijn “gesprek” met een PC-functionaris. Ze zijn groots.
Het is van het grootste belang dat de stoelen onder de poten van dit soort politieke clubs worden weggezaagd. In ieder geval zal de subsidie er voor ingetrokken moeten worden.
Wanneer het politieke karakter van dit soort meldpunten voor iedereen duidelijk zou zijn zouden de beheerders van web-log ook niet onmiddellijk opzitten en pootjes geven.
1 February 2008 at 16:13
Censuur = klapscheet ?? Iedere? Voor je het weet praat je de zoveelste rituele moord goed (beetje aangezet, maar dit is gewoon het begin van de sharia)
” de geldende regels ” zijnde ? moslims ontzien ? Of “namen noemen we niet”, vrij naar Wim Kan…maar het was Samkalden…lol
Die klacht komt namens het moslimdiscriminassibureau, dus wat dat te maken heeft met het niet vermelden van een naam is mij onduidelijk. Wie wordt hier dan gediscrimineerd? Alleen verwijzen naar een naam en een pijnlijke affaire is toch geen discriminassi? Als je dat schouderophalend accepteert is het einde zoek. Mijns inziens.
Dat je idd beter zelf kunt hosten is mij inmiddels duidelijk. Ik denk zo dat in de USA de zaken wat redelijker liggen zonder dat dhimmygedrag hier.
Verder even goede vrinden maar dit moest er ff uit
Is er trouwens ook een nietmoslimdiscriminassibureau dat door de staat wordt betaald? Ik dacht het niet.
1 February 2008 at 16:21
@Frans Groenendijk, waar gaat het hier om? Voor zover ik kan inschatten maakt iemand bezwaar tegen het feit dat hij/zij (zonder toestemming) met naam en toenaam genoemd wordt in een artikel op Hoeiboei. Het zou de betreffende moslim gesierd hebben eerst met de webmaster van Hoeiboei contact te zoeken en op die manier te bezien of die naam wel of niet terecht wordt genoemd. Strikt juridisch valt de host van web-log.nl niets kwalijk te nemen. Ik kan me ook voorstellen dat het wel erg bewerkelijk is, om bij elke beslissing uitvoerig correspondentie met de gebruikers te plegen over de mitsen en maren. Eerlijk gezegd wordt nu wel heel makkelijk de host verweten dat deze dhimmitude gedrag ten toon spreidt en zwicht voor censuur. Ik kan er naast zitten, maar ik maak me sterk dat er niet een meer tactische manier bestaat om voor het verschil van inzicht een oplossing te vinden.
1 February 2008 at 16:32
Dat web-log.nl of die Enver (m/v) zijn eigenlijk niet belangrijk.
Het Stadsdeel Baarsjes zet zichzelf en het gemeentebestuur v/d stad Amsterdam te kakkert.
Noem dat maar eens het sop de kool niet waard?!
Stadsdeel Baarsjes is de opdrachtgever, initiatiefnemer om te pogen Hoeiboei het zwijgen op te leggen.
Flinke stampij is zeker op z’n plaats.
Dit moet aan de grote klok gehangen worden.
Als de bovenwereld-media hier geen aandacht aan gaan besteden is er iets goed mis in dit land.
Oeps,
Dat was ‘t al.
1 February 2008 at 16:59
@lucida
Beetje solidariteit zou geen kwaad kunnen, zeker van een site die ook op web-streepje-log zit.
1 February 2008 at 17:18
@Willem Dezwijger, ik snap jouw verzoek, maar waarom kan ik niet solidair zijn en toch even net iets anders tegen deze kwestie aankijken? Principieel en of pragmatisch dat is mijns inziens de insteek. Overigens heeft iemand hier een blog geplaatst (de naam is mij even ontschoten) en zij vergelijkt het begrip solidariteit met ‘de glimlach van een deurwaarder’. In mijn ogen een veelzeggende metafoor m.b.t. velen die ja en amen in iemands gezicht knikken, maar zodra hij/zij zich omdraait hem alsnog met een dolk in de rug steken.
Van de zogenaamde lotsverbondenheid heb ik zo mijn bekomst. (Let wel ik bedoel hiermee niet de intenties van Annalies). Waar het bij velen vooral om gaat is hoe zij zichzelf (als het moet ten koste van de ander) het beste kunnen profileren.
1 February 2008 at 17:23
@lucida
wat zei ds Niemuller ook al weer?
1 February 2008 at 17:31
@Erik Nannen, hij kan heel veel gezegd hebben! Waar doel je specifiek op?
1 February 2008 at 17:44
Je kunt moslims niet discrimineren.Disriminatie is iets tussen leden van het menselijk ras onderling.Zodra ze daarvoor kwalificeren,passen we de spelregels aan.(Pasen en Pinksteren op een dag,cold day in hell,etc.)
1 February 2008 at 18:05
Heb mezelf zojuist aangemeld bij het meldpunt moslimdiscriminatie,kleine moeite ,groot plezier.Er zouden meer van dat soort clubs moeten zijn in Nederland,gezellig in je vrije tijd,door de Baarjes georganiseerd,moslims discrimineren.
1 February 2008 at 18:33
Voor mij een reden om mijn web-log vrijwillig te sluiten en elders verder te gaan. Schandalig dit!
1 February 2008 at 19:08
@Lucida
“First they came for Piglet and I did not speak out because I was not a Disney character and, if I was, I’m more of an Eeyore. So then they came for the Three Little Pigs, and Babe, and by the time I realized my country had turned into a 24/7 Looney Tunes it was too late, because there was no Porky Pig to stammer “Th-th-th-that’s all, folks!†and bring the nightmare to an end.” – Martin Niemöller.
http://www.vrijspreker.nl/vs/item/2008/01/first-they-came-for-piglet
1 February 2008 at 19:19
Ik ben het helemaal eens met ajmh, schandalig ! Als webstreepjelog stelt dat alleen een naam en openbare (laten we dat vooral in het oog houden !) functie al onder de privacywetgeving valt, wordt het schrijven van een artikel überhaupt onmogelijk.
Ook ik overweeg mijn weblog onder te brengen bij een andere webhost. Even aankijken hoe deze kwestie afloopt en of webstreepjelog de vrijheid van meningsuiting inderdaad ondergeschikt acht aan commerciële belangen, de reden waarom ze iedere controverse direct de kop indrukken.
1 February 2008 at 20:45
@R. Hartman, volgens mij zinspeelt @Erik Nannen op de volgende dichting van Ds. Niemöller:
“Toen de nazi’s de communisten arresteerden heb ik gezwegen;
Ik was immers geen communist.
Toen ze de sociaaldemocraten gevangen zetten heb ik gezwegen;
Ik was immers geen sociaaldemocraat.
Toen ze de syndicalisten kwamen halen heb ik gezwegen;
Ik was immers geen syndicalist.
Toen ze de Joden opsloten heb ik gezwegen;
Ik was immers geen Jood.
Toen ze de katholieken arresteerden heb ik gezwegen;
Ik was immers geen katholiek.
Toen ze mij kwamen halen
…was er niemand meer die nog kon protesteren.”
De ‘Disney-verdichting’ van @Hartman is wel geinig, maar ik zie geen verband met het blogonderwerp.
@Willemzwijgtnietmeer, Is het opzeggen van jouw web-log-host niet een beetje opportuun? Als het werkelijk alleen maar gaat om privacygegevens te beschermen, dan zie ik geen reden om daar verregaande sancties aan te verbinden (in de zin van het onderbrengen van de weblog bij een andere host). Mochten andere motieven een rol spelen (bijvoorbeeld commerciële belangen en of voorzorg t.a.v van de moslimse medemens) dan moet dit eerst maar eens duidelijk bewezen worden. Maar als blijkt dat dit de ware reden blijkt, dan verklaar ook ik mij ‘solidair’ en breng mijn weblog zonder dralen bij een andere host onder.
1 February 2008 at 21:12
“privacygegevens te beschermen,”
huh ??? openbare publikaties? Zich zelf als vrouw voordoen : ” Amsterdam Enver Varisli
Ik ben Turkse van afkomst en woon sinds mijn geboorte in Amsterdam ”
En die onzin staat/stond niet eens op dit weblog.
Neen, @Lucida een beetje ‘solidariteit met de verdrukte blogger’ zou je sieren, heden ik morgen gij…of zo iets, idd in de Niemoller visie, zowel de deftige als de Disney-versie. Kortom: daar makkelijk over doen is gewoon dhimmitude van het zuiverste water.
1 February 2008 at 22:12
@Joop jij hanteert wel een heel eigen definitie van het begrip dhimmitude. Lees ook nog eens de laatse zin die ik aan @Willemzwijgtnietmeer heb geschreven. Misschien dat je dan beseft, dat je ten onrechte met het begrip dhimmitude schermt om mij zogenaamd op andere gedachten te brengen.
1 February 2008 at 23:03
@Lucida:
jouw laatste zin luidt : ” Maar als blijkt dat dit de ware reden blijkt, dan verklaar ook ik mij ‘solidair’ en breng mijn weblog zonder dralen bij een andere host onder ”
Die reden mag dan voor jou alleen een commerciele zijn, welke is mij onduidelijk want wie zou er commercieel belang bij kunnen hebben AnnElies’ mond te snoeren?
Neen waar het hier om gaat is de ‘privacybescherming’ van een beschermde ‘landgenoot’, links en moslimitisch. Niemand mag weten dat hij bestaat en dat hij een meisje is….!
Als je dit accepteert, nogmaals, dajn is het hek van de dhimmi-dam. Geen Amsterdam dan maar Dhimmidam!
2 February 2008 at 01:25
Grappig wat ik hier allemaal lees. hmmmmmmmmmm ik geniet rvan. Alle rassisten bij elkaar. Nee ben je dat niet. Kom kom dat zijn jullie wel. Hoop dat dit site ook gestopt word. Dan mogen jullie thuis zitten janken voor jullie pctje. hoeaaaaaaaaaaaaaaaaaa hoeaaaaaaaaaaaaaaaaa. HA HA HA HA HA HA. Plas bijna in m’n broek van het lache jooooooooooooooooooooh.
Doei doei slappe happen. whuaaaaaaaaaaaaaaaa whuaaa whuaaa……
2 February 2008 at 02:21
Door wie werd eigenlijk dat verzoek gedaan ?
P
2 February 2008 at 02:29
weet ik niet. Wil het ook wel weten.
;p
2 February 2008 at 07:31
Hee ‘Grappig’ – moet je ‘s horen: “Hate speech is verbal communication that induces anger due to the listener’s inability to offer an intelligent response ”
Dus in plaats van vreugdeloos te loeien in hoofdletters zóu je kunnen proberen om de uitspraken die je schuddebuikend over de grond doen rollen eens gewoon te ontzenuwen..! Kom op, meid: je kùnt het..:-)
(Sjonge – jouw bijdragen zijn al net zo onontcijferbaar als die van Moslima NL…Jullie zouden zusjes kunnen zijn!)
2 February 2008 at 09:11
“First they came for the communists, and I did not speak out— because I was not a communist;
Then they came for the socialists, and I did not speak out— because I was not a socialist;
Then they came for the trade unionists, and I did not speak out— because I was not a trade unionist;
Then they came for the Jews, and I did not speak out— because I was not a Jew;
Then they came for me— and there was no one left to speak out for me.” -Martin Niemöller
2 February 2008 at 10:12
@ Lucida: overwegen om mijn blog onder te brengen bij een andere webhost geeft een hoop rompslomp en is dus verre van opportuun (gelegen komend). Het is puur een principekwestie.
Dat webstreepjelog zich aan de wet houdt door privé-gegevens te beschermen vind ik prima. De definitie van privé echter verruimen door een naam + publieke functie al als zodanig te bestempelen is op zijn zachtst gezegd discutabel, is een aantasting van de vrijheid van meningsuiting, en is echt opportuun. Webstreepjelog (Lees: Ilsemedia) ziet iedere vorm van controverse of discussie als een aantasting van haar goede naam, en dus van haar commerciële belangen. Toegeven aan Enver Varisli is voor Ilsemedia een vorm van imagobeheer.
Veel mensen (inclusief de anonieme webhostmedewerker) beseffen niet dat deze sommatie vergaande consequenties heeft. Van Ayaan Hirsi Ali tot Wouter Bos, en van Geert Wilders tot Enver Varisli, iedereen met een publieke functie die bezwaar aantekent tegen het gebruik van zijn naam in een artikel bepaalt voortaan bij webstreepjelog of iets blijft staan of niet. Wat de teneur van het artikel ook moge zijn. Iedere vorm van censuur is fout, dus ook censuur achteraf.
Waarom onderneemt Enver Varisli (via stadsdeel De Baarsjes) geen stappen tegen Trouw of Elsevier ? Omdat zij niet wijken voor terreur. Waarom stapt Enver Varisli niet naar de RVDJ ? Omdat hij beseft dat zijn zaak kansloos is. Waarom neemt Enver Varisli wel contact op met webstreepjelog ? Omdat hij weet dat deze prooi direct capituleert.
2 February 2008 at 11:03
@Willenzwijgtnietmeer, Jouw uitleg is verhelderend. De reden waarom Enver Varisli wel in actie komt tegen Hoeiboei en niet tegen de gevestigde media laat zich raden.
Je geeft zelf al aan dat dit soort concerns zich kennelijk niet de les laten lezen. (Nou ja men ondervangt zulke kwesties door steeds vaker zelfcensuur te plegen.) Niettemin zijn de 24 uur verstreken en nog steeds (gelukkig maar) is Hoeiboei niet door Ilsemedia op zwart gezet. Dit kan betekenen dat de soep niet zo heet gegegeten wordt, dan hij wordt opgediend, of Annelies heeft alsnog aan het verzoek voldaan de betreffende naam van haar weblog te verwijderen. Het laatste wat ik over deze kwestie voorlopig kwijt wil is het volgende. Laten we afwachten welke strategie Hoeiboei in deze kwestie kiest. Als duidelijk wordt welke concrete actie Annelies zelf onderneemt, dan kunnen anderen vervolgens inschatten op welke manier zij haar het meest effectief kunnen bijstaan.
2 February 2008 at 11:29
@ Lucida: ik volg deze kwestie ook op de voet, ga er zeker nog aandacht aan besteden, maar heb voor de zekerheid toch een blogger-account geopend.
2 February 2008 at 11:30
Quote @Lucida:
” Ik ben Annelies niet, maar mocht mij zo’n verzoek bereiken, dan zou ik er stilzwijgend de schousders over ophalen. Elke ruchtbaarheid die Annalies er nu extra aan geeft, maakt van de kwestie meer dan die verdient ”
Ik noem zo’n opstelling dhimmygedrag, de zakat betalen zonder morren. Goed dat AnnElies hier ruchtbaarheid aan heeft gegeven, daardoor de ‘kwestie’ in het volle daglicht zettend.
Overigens heeft ze in het betreffende artikel al initialen ingevoerd.
Roflol…daarna is de naam Enver H (sorry V.) tientallen malen vermeld, niet alleen hier maar internetbreed. Met als resultaat dat iedereen die Enver nu kent,
2 February 2008 at 13:09
@Joop: “Ik noem zo’n opstelling dhimmygedrag, de zakat betalen zonder morren.”
Even voor de goede orde. Het kan mij niet schelen hoe jij het noemt. Al noem je het duizend-en-een keer dhimmitude, ik laat dit gelegenheidsargument even zovaak volkomen langs mij af glijden. Daarnaast blijk jij (onbedoeld?…) enige begripsverwarring te zaaien. Wat heeft de islam, of het geen kritiek mogen/willen geven op moslims, met mijn opstelling te maken, dat ik over het ultimatum van webstreepje-log mijn schouders ophaal? In plaats van je medestanders af te vallen, beste @Joop, zou je beter jouw energie kunnen aanwenden om het Stadsdeel de Baarsjes op het matje te roepen. Want daar snijdt jou verwijt van dhimmigedrag en het betalen van ‘zwijggeld’ pas écht hout.
2 February 2008 at 13:30
Zijn we ook alleen de een is wat ingetogener en de ander is wat gekker jep en de gekke ben ik. Zij is te moslim en houd zich in en ik ben de zwarte schaap die de dummies altijd uitlacht bij deze dus WHUA WHUA WHUA WHUA WHUA . Moet ik het aan jouw vragen of ik hoofdletters moet gebruiken? Echt niet doe lekker wat ik wil. HAAAAA HAAAAAAAAAA HAAAAAAAAAAAAAAA. CATLA.
2 February 2008 at 13:32
@Lucida
Ik vind ‘dhimmitude’ toegeven aan onredelijke eisen van moslimnederlanders (Enver V. namens het moslimdiscriminatiebureau dat weer aan de Baars(d)jes hangt). Schouderophalen over zo’n flagrant misbruik van ons rechtssyteem is voor mij gewoon toegeven aan deze dwingelandij en dan mag ik je weer verwijzen naar die riedel van Niemeijer. Beetje meer solidariteit zou je sieren. En niet weer de bal bij de tegenspeler leggen.
Jij kwam trouwens zelf met dat argument van ‘commerciele belangen’ in welk geval je solidair zou zijn. Dat is dus hier niet het geval. Dus : niet solidair? Want: de wet is de wet?
2 February 2008 at 13:49
@Joop: “Jij kwam trouwens zelf met dat argument van ‘commerciele belangen’ in welk geval je solidair zou zijn. Dat is dus hier niet het geval. Dus : niet solidair? Want: de wet is de wet?”
Jij draaft jezelf voorbij en in jouw ijver kennelijk in een goed blaadje bij Annelies te komen, leest je kennelijk alleen maar wat jij wilt lezen.
@Willemzwijgtnietmeer schreef (http://hoeiboei.web-log.nl/hoeiboei/2008/02/diescriemienasi.html#comment-21548243)
“Even aankijken hoe deze kwestie afloopt en of webstreepjelog de vrijheid van meningsuiting inderdaad ondergeschikt acht aan commerciële belangen, de reden waarom ze iedere controverse direct de kop indrukken.”
In reactie daarop heb ik laten weten, als dit de beweegreden voor de host is, om Hoeiboei een ultimatum te stellen, dan breng ik mijn weblog zonder dralen bij een andere host onder. Dat is een…
En wat die solidariteit betreft, daar heb ik bitter weinig van gemerkt toen ik n.a.v. een artikel in Vrij Nederland (‘boze bloggers’) op enkele sites en door users die ook hier regelmatig posten, volledig door het slijk werd gehaald. En dat is twee…
Je zult begrijpen dat zulke gevoelsargumenten waar jij jezelf nu van bedient, aan mij niet (langer) besteed zijn.
Mensen die moord en brand schreeuwen, wanneer hun zogenaamde vrijheid van meningsuiting in het gedrang is, deinzen er zelf vaak niet voor terug om anderen (vanwege onwelgevallige meningen) van hun fora te bannen. Als mede-webbeheerder van het Ayaan Hirsi Ali-weblog heb jij daar ook een handje aan. En juist zulke lieden menen mij nu de les te moeten lezen, omdat ik mezelf eens een keer niet automatisch aan de islamkritische kadaverdiscipline wens te onderwerpen. Het is een ware gotspe jou zo ongemeen heftig tegen mij te zien uitvaren. En dat is drie…
2 February 2008 at 14:46
Tsjonge jonge beste @Lucida, heb je een slechte trip gehad?
Dat jij en AnnElies niet goed sporen is voor mij geen reden me dan hier op dit weblog op kousenvoeten te begeven. En dan ben ik hier zo vrij om jouw ‘nonchalance’ over dat gedoe met die Enver V. aan de ‘kaak’ te stellen. Ik vind het overigens erg zwak de aanvallen op jouw persoon i.h.k.v. het Kleijwegt incident in de schoenen te schuiven. Ik heb/had daar part noch deel aan en heb mijn mening netjes voor me gehouden. Dat geeft mij m.i. het volste recht jou kritisch te benaderen in deze zo essntiele zaak waar het de vrijheid van naamsbe(ver)noeming betreft. Iemand roept iets doms op internet dan mag je dat vermelden. Niks wet die dat in de weg zou staan. Wel typisch dat jouw enige medestander in deze @T@je is, die bekend staat om zijn linksliggende huisislaminaat.
Ik vind de uitdrukking ‘lieden’ ook beneden de maat. Dat zeg je over gespuis en zo. Dronkenlappen, criminelen.
Tot slot :
” Als mede-webbeheerder van het Ayaan Hirsi Ali-weblog heb jij daar ook een handje aan ”
Afgezien dat het ‘van’ moet zijn, begrijp ik niet waar je op doelt. Scheldpartijen leiden bij mij tot een ban. Oeverloos religezwets, schermenlang, tot een berisping, zeg gele kaart.
Dus graag de VN-affaire mij niet in de schoenen schuiven.
Prettig weekend overigens. Niet zo schokschouderen man!
2 February 2008 at 15:41
@Joop en Lucida.
Jullie zijn allebei mede-webbeheerders van het Ayaan Hirsi Ali-weblog. Als jullie kritiek op elkaar hebben kun je ook de telefoon pakken.
2 February 2008 at 18:11
Nu gaan jullie tegen elkaar in wooow nog leuker. Zoal die Kor Anders het zegt pak de telefoon…….
2 February 2008 at 18:13
tientallen jaren waren de speerpunten van links ‘vrouwen-emancipatie’en ‘vrijheid van meningsuiting’.
zie je nog wel een eens een links protest tegen journalisten, schijver, advocaten die in islamitische landen gemarteld worden en gevangen gezet ?
neen… maakt links zich sterk voor islamitsiche vrowuen die na 20 jaar nog geen nederlandse spreken en slechts onder begeleiding naar de C1000 mogen ? neen.
Waarom ?
Om Links in zijn ziekelijke haat tegen de Verenigde Staten eindelijk een partner gevonden heeft…. een ziekelijke middeleeuwse sekte van kinderpielesnijders, vrouwenonderdrukkers, homo- en jodenhaters, en imbecielen die denken dat ongelovigen het aangeschoten wild zijn van allah de de huidenaftrekker…
en daar offert het linkse zooitje zijn idealen voor in….
2 February 2008 at 21:12
Who the hell is Kor Anders dan wel? Enver M/V zeker ??
Ik heb AnnElies verbaal ondersteund bij deze poging tot censuur. Ik zie dat kennelijk ernstiger in dan @Lucida.
Mag ik gvd daar mijn mening over geven?
De zoveelste zelfcensuur zeker? No way.
Groet van Joop aka WM2 Ayaanlog (ook al van dat web-log gedoe)
2 February 2008 at 21:36
@ Grappig, jij bent de zwarte schaap die de dummies uitlacht. Ik zal je taalfouten niet vermelden.
Een beroep op je verstand zal ik ook niet doen.
Useless enterprise !
3 February 2008 at 11:26
UPDATE eerdere posting, Trouw censureert?
Geplaatst door: joop | 1 februari 2008 om 9:19
hieronder herhaald, waarin de heer(m/v) E.V zich als moslima afficheert:
” Beledigend
>
> Amsterdam Ee Vee
>
> Ik ben Turkse van afkomst en woon sinds mijn geboorte in Amsterdam,
> ben afgestudeerd aan de heao en werk bij een ouderenbond. Mijn vader
> is sinds 1970 werkzaam in Nederland, bij de NS. Ik stem al sinds mijn
> 18de trouw op de VVD en ook mijn familie. De uitspraken van Hirsi Ali
> hebben mij en mijn familie zeer beledigd en ons vertrouwen in de
> Nederlandse politiek doen verminderen. Toen Pim Fortuyn zich op een
> dergelijke manier uitliet werd hij door Leefbaar Nederland eruit
> gegooid, terwijl hij lijsttrekker was. Dat een liberale partij als de
> VVD een dergelijke persoon in haar midden wil zien en houden, kan ik
> mij niet voorstellen. Het past niet bij de VVD” bron:
http://209.85.135.104/search?q=cache:BWjvPzcrOVMJ:archief.trouw.nl/artikel%3FR ”
Als je nu op de link klikt lijkt het verhaal verwijderd cq alleen bekeken te kunnnen worden wanneer je abonnee bent.
http://archief.trouw.nl/artikel?text=varisli&SORT=date&ED=ola&SEC=%2A&SO=%2A&PRD=20y&fdoc=0
Ik blijf dat gek vinden, kennelijk wordt zijn privacy nu voor 1.15 euro verbeterd??
Iemand Trouw-abonnee?
3 February 2008 at 12:17
@Joop,
Dat jij en @Lucida hier op HoeiBoei de mensen lastig vallen met een persoonlijke vendetta moet je zelf weten.
Maar dat je mij hier ongevraagd als dubieus persoon de discussie binnensleept “Wel typisch dat jouw enige medestander in deze @T@je is, die bekend staat om zijn linksliggende huisislaminaat” moet je weer nÃet zelf weten.
Heeft niks met censuur te maken. Als ik hier een ei kwijt wil, kan ik dat heel goed zelf.
3 February 2008 at 14:42
From the telex: PvdA wants to silence Dutch weblog:
http://dutchconcerns.blogspot.com/2008/02/from-telex-pvda-wants-to-silence-dutch.html
3 February 2008 at 16:54
@t@je, ik neem aan dat jij mij het recht op het leggen van enig ei, waar dan ook, niet ontzegt.
Niks ‘vendetta’ trouwens, het feit dat @Lucida niet voor 100 % achter AnnElies staat in deze censuurzaak, verandert daar niets aan.
Ben heus niet van plan mijn steun aan haar te mitigeren ivm het (mede)webmasteren op het Ayaanlog.
Ik constateer allen maar dat jij je kennelijk achter hem schaart en de ‘censuur’ maar ‘peanuts’ vindt, ‘schouder over ophalen’ zogezegd. Je vormt daarin een minderheid, zeker gezien de commotie die deze zaak web-breed teweeg heeft gebracht.
En dan kom ik toch uiteindelijk uit bij jouw linkse nestveren om het zo maar weer eens te karakteriseren. Sorry maar zo is het.
Sinds wanneer is het voeren van een pittige discussie ineens ‘lastigvallen’? Iemand op de inconsequenties in zijn verhaal wijzen is dan ineens ‘lastigevallen’ ?
Neen dan dat gezever met die Zegers op het Ayaanlog! Hoogstaande discussie hoor !
3 February 2008 at 18:36
@Joop,
Je lult uit je nekharen. En het ergste is dat niemand dat hier kan controleren. Nergens heb ik gezegd dat ik “censuur” maar “peanuts” vind.
En mijn zogenaamde “linkse nestveren” hebben er al helemaal niks mee te maken. Die linkse nestveren heeft bijna iedereen, hier en op het Ayaanlog. Behalve onze Joop natuurlijk, die al in de luiers aan de goede verzetsstrijderskant stond.
Dat “Sorry maar zo is het” van jou, toont aan dat je wordt geteisterd door een falend realiteitsbesef.
Inderdaad valt er heel wat te klagen over de extreemrechtse christenfundamentalisten en homohaters die dat Ayaanlog teisteren. Doe daar liever wat aan, je bent tenslotte webmaster! Een dappere kapitein verlaat tenslotte niet zijn eigen zinkend schip. Nu gedraag je je meer als een nar die zo nu en dan meevaaart.
Als je het advies van @Kor Anders om liever je conflictje met medewebmaster Lucida via de telefoon dan via HoeiBoei op te lossen al als “censuur” ervaart of als een verbod om je mening te geven dan kan ik er toch weinig anders van maken dan dat je jezelf op onbenullige gronden een potsierlijke heldenrol toedicht.
Om maar eens een jou bekende stalkende poster aka webmatser te citeren: “Sorry maar zo is het.”
Voor de HoeiBoeiers: Sorry dat ik hier even van me af moest bijten.
Een goedenavond verder allemaal.
3 February 2008 at 18:38
Er zit hier en daar een tikfoutje in..
3 February 2008 at 19:36
Ik zie dat deze site nu in eens niet meer in de blogtop vijftig voorkomt. Dat is nogal abrupt.
3 February 2008 at 19:54
@Rudolf,
Volgens mij komt dat door de strijd hier tussen de Ayaanwebmasters. Die is voor onschuldige passanten niet te volgen.
3 February 2008 at 20:00
En dan ook helemaal niet interessant. Voer die discussie elders maar niet hier, zou ik zeggen.
4 February 2008 at 00:48
Godsammeliefhebben zeg, ik betuig mijn adhesie aan Annelies en wordt daarvoor door Lucida op mijn vingers getikt, die vindt dat het sop de kool niet waard is. Ben echt niet met hem getrouwd!
Mag ik daar dan tegenin gaan? Ga verder zeiken bij Lucida en laat mij hier gewoon mijn mening ventileren.
En laat je vooral geen oor aannaaien door Tedje, die is tegen een pittige discussie gewoon, dit i.h.k. van zijn kamerbrede islaminaatvloer.
Dat niet voorkomen in de topvijftig is gewoon doorgestoken kaart van web-log!
En uiteraard wellicht ook door het tijdelijk minder plaatsen van logs.
Ga je liever verdiepen in die geniepige censuur van Trouw, lijkt me belangrijker.
5 February 2008 at 20:19
@Joop, 3 februari 2008 om 11:26
Podium, woensdag 29 januari 2003
Beledigend
Amsterdam Enver Varisli
Ik ben Turkse van afkomst en woon sinds mijn geboorte in Amsterdam, ben afgestudeerd aan de heao en werk bij een ouderenbond. Mijn vader is sinds 1970 werkzaam in Nederland, bij de NS. Ik stem al sinds mijn 18de trouw op de VVD en ook mijn familie. De uitspraken van Hirsi Ali hebben mij en mijn familie zeer beledigd en ons vertrouwen in de Nederlandse politiek doen verminderen. Toen Pim Fortuyn zich op een dergelijke manier uitliet werd hij door Leefbaar Nederland eruit gegooid, terwijl hij lijsttrekker was. Dat een liberale partij als de VVD een dergelijke persoon in haar midden wil zien en houden, kan ik mij niet voorstellen. Het past niet bij de VVD. Ook al stelt zij dat ze de mensen die de islam aanhangen niet achterlijk vindt, dan nog kan dat haar beledigingen op geen enkele manier rechtvaardigen. Het komt op hetzelfde neer, de islam een achterlijk geloof noemen of de moslims achterlijk noemen.
Copyright: Trouw
5 February 2008 at 21:58
Kijk Lia, hier zet Enver Varisli dus zelf zijn gegevens op het internet. Ook wordt daarin duidelijk dat deze man allesbehalve liberaal is, maar een intolerante conservatieve moslim die de vrijheid van meningsuiting wil beperken met oneigelijke middelen.
5 February 2008 at 22:31
@Lia
http://archief.trouw.nl/artikel?text=varisli&SORT=date&ED=ola&SEC=%2A&SO=%2A&PRD=20y&fdoc=0
Deze link was eerst gewoon openbaar, ik heb er in mijn eerdere posting (1 feb 9:19) bovenstaand verhaal uit gekopieerd. Wie schetst mijn vebazing dat die link inmiddels een tol van 1.15 euro vraagt om kennis te (mogen) nemen van de inhoud.
Waarom was die link dan wel openbaar voordat deze onverkwikkelijke affaire begon. Gewoon bij Trouw ook toegeven aan domme dwingelandij.
Zijn kennis van het Nederland is bedroevend, laten we het daar maar op houden, of het is echt een hermafrodiet of zoiets.
5 February 2008 at 22:34
Dacht dat @joop dat Trouw-stukje 3 dagen geleden al gememoreerd had.
Wordt wakker het zonnetje is al op.
6 February 2008 at 22:28
Een paar dagen geleden heb ik het volgende comment op de site van Stadsdeel De Baarsjes geplaatst:
Affaire Meldpunt Discriminatie Moslims
Gepost op: zaterdag 2 februari ’08 – 01:07
De poging door Stadsdeel De Baarsjes om Gregorius een nekschot te geven door de host van Hoeiboei als wapen in te zetten is natuurlijk dom. Oerdom zelfs want zoals te verwachten in de bloggerswereld kan zo’n wapen zich keren tegen de gebruiker en zelfs in diens gezicht ontploffen. Zoals nu dus het geval is. Dat het Discriminatiemeldpunt voor Moslims van het Stadsdeel De Baarsjes na een eerste mislukte poging in 2006 daartoe voor- en achternaam van Zwartoog (maar dan in het Turks) alsnog* als ondertekenaar van de klacht wil laten schrappen is haar goed recht. Het recht van beklag staat voor mij op gelijke hoogte als het recht op vrije meningsuiting. Maar het Bestuur van De Baarsjes had zich vooraf moeten realiseren dat zij daarmee haar medewerker Zwartoog in de vuurlinie van een groot aantal weblogs als bijvoorbeeld GeenStijl zette. Nagenoeg alles van en over hem is op straat gezet. Bij het oudvuil. Door toedoen van zijn werkgever.
*Waarom in 2008 nog een poging gedaan? Zal het zijn omdat een klacht bij het OM niets opleverde?
Tulay Demirel
Ik heb ‘stijlloos’ zijn horoscoop getrokken en zijn nieren geproefd als SiteAdmin van een van de grootste turkse NL-sites. Tis een nette vent. Helaas geen strijdbaar CHP-lid. Verdomd jammer overigens dat die mooi ontworpen Westermoskee van het joodse echtpaar Breitman er nog niet is. Als een ‘Waterstaatskerk’ zoals de Mozes & Aaron a/h Waterlooplein. Met een Cem-ruimte voor de alevieten er nog bij. Nederlands sprekende imams, waaronder zoals inmiddels in Antalya een paar vrouwelijke, uitsluitend benoembaar door de seculiere Gemeente Amsterdam. Geen Milli Gorus of Marokkaanse Efteling.
Ataturk had het wel geweten…
6 February 2008 at 23:01
@Tulay
En?
Nog wat gehoord van Stadsdeel de Baarsjes?
Overigens, als ik jouw Zwartoogje’s commentaar las over Ayaan en Fortuyn deed hij eigenlijk niet onder voor de Groningse burgervader Walrave(PVDA), die zijn amice, het toenmalige hoofd van Zwartoogje’s partij(VVD) aanraadde Ayaan de mond te snoeren.
Op Theo van Gogh’s website, toenmaals, scoorde die Walrave hoog in de wedloop om de “Gouden Tondeuse”.
7 February 2008 at 14:10
Op de website van de PvdA Amsterdam komt op een discussiethread oo kHoeiBoei ter sprake. Job van Amerongen betitelt Hoeiboei als ‘obscure fundamentalisten’. Een interessante visie, die m.i. enig weerwoord verdient. Zie: http://www.pvdaamsterdam.nl/nieuwsbericht/5075#28588
7 February 2008 at 14:24
Het lijkt me een erg irrationele man die Job van Amerongen. Hij komt met geen enkel argument. Alleen maar geklets en kwaadsprekerij. Dat zegt toch genoeg?
9 February 2008 at 17:00
Hoeiboei staat vandaag weer in de top 50, op plaats 6!
http://www.web-log.nl/blogtoppers.php
11 February 2008 at 02:31
@jelle
Wat dacht je ? Nee dus. Maar ik blijf vinden dat ook wanneer je een brief van een of andere instelling of zelfs een mantelorganisatie van de PvdA ontvangt, je je gram in de eerste plaats moet halen bij het briefhoofd. Daar weet Peter Braadveld alles van.